glory casino login glory casino apk latest version casino mcw login glory casino logo glory casino aviator megha casino crickex casino baggo casino glory casino game j9 casino vaggo casino tuuwa casino glory glory casino crazy time parimatch casino mcw casino affiliate cricket world casino lv18 casino betvisa casino krikya online casino baji live casino casino score mcw casino crazy time casino mcw 19 casino glory casino online login banger casino babu casino glory casino registration crazy time live casino live casino

Rozhovor s převozníkem pražským a ředitelem Muzea Karlova mostu Zdeňkem Bergmanem
Život Zdeňka Bergmana se točí hlavně kolem lodí. Je jejich konstruktérem, podnikatelem v osobní vodní dopravě, provozuje společnost Pražské Benátky. V roce 2009 obnovil Svatojánské slavnosti na vodě NAVALIS. Je také ředitelem Muzea Karlova mostu.
Ptát se Vás, čím jste toužil být jako malý chlapec, je asi zbytečné. Nebo ne?
Mám štěstí na skvělou rodinu. Jeden děda byl rybář a zároveň učitel češtiny a dějepisu a vedl mě k lásce k přírodě a historii. Druhý děda byl architekt a naučil mě svému řemeslu. Od dětství jsem chtěl být archeolog a námořník. Stal jsem se proto převozníkem pražským u Karlova mostu.
Kdy jste poznal, že lodě, voda a Vy patříte dohromady?
Vyrůstal jsem na břehu Velkého rybníka u Karlových Varů a víkendy jsem trávil procházkami starou Prahou se svým otcem. Od doby, kdy jsem získal vědomí, si uvědomuji svou lásku k vodě, lodím a historii. 
Jak jste v Praze začínal?
V roce 1993 jsem začal na Čertovce provozovat přístaviště a vyhlídkové plavby. První kapitál jsem vydělal na sběru jablek a vína v severní itálii nad bolzanem. to mi umožnilo koupit první motory a postavit loď typu Šinágl. 
Kolik lodí dnes celkem pluje pod Vaší vlajkou?
Naše flotila čítá necelých třicet plavidel včetně dvou originálních benátských gondol a nejstarší osobní lodi v Praze – Salonní rychlolodi Nepomuk.
Své lodě si sám projektujete?
Nic jiného neumím (smích).
Můžete říci něco bližšího o jednotlivých typech lodí?
Obecně můžeme říct, že na Vltavě bylo vždy u lodí důležité mít co nejmenší ponor a ploché dno lodi. Díky tomu můžeme zaplouvat do vodního kanálu Čertovka a provozovat v Praze vltavské přívozy.
Kolik přívozů v Praze je? Jaká je jejich historie? Provozujete všechny Vy?
V Praze je osm přívozů. Většinu z nich provozuje společnost Pražské benátky v rámci Pražské integrované dopravy. Veškeré trasy současných přívozů jsou obnovená tradiční spojení, často stará několik století. Nejstarší přívoz v Českém království byl zmiňován ve Zbraslavském klášteře. tento přívoz jsme obnovili a provozujeme ho pod názvem Přívoz Kazín.
Co všechno zahrnuje práce převozníka?
Převozník je univerzální člověk, který kromě dovednosti ve vedení převozního plavidla musí mít technické znalosti o lodi a zároveň sociální inteligenci a lidský přesah ve vztahu k lidem, které převáží.
…pokračování na str. 6

Prosinec 2019





•   Čím žije Praha 6
•   Rozhovor s převozníkem pražským
    a ředitelem Muzea Karlova mostu
    Zdeňkem Bergmanem
•   Advent provází hudba
•   Program divadel Semafor a S+H
•   Vstup do nové dimenze. 
    Galerie Kuzebauch vystavuje skleněné
    objekty Milana Krajčíka
•   Ulice Janákova
•   Oslnivý prales makromolekul
•   Rolnička adventu sluší
•   Petřínská tramvajová anabáze II