casino live mcw19 casino mag casino house of fun slots casino bj live casino glory casino online glory casino review www glory casino mcw casino login bangladesh casino glory casino app wmc casino casino scor glory casino খেলার নিয়ম lv18 casino glory casino game casino live crazy time glory casino bangladesh app download more glory casino mcw casino login mega casino download edf8329we glory casino deposit problem nagad88 casino

Rozhovor s místostarostkou Evou Smutnou
JE TŘEBA NACHÁZET CESTU PŘIJATELNOU PRO VŠECHNY I. část

Ing. arch. Eva Smutná, FEng., je místostarostkou Prahy 6, odpovídá za oblast strategického rozvoje a památkové péče a výstavnictví. Působila v Útvaru hlavního architekta hl. m. Prahy (později ÚRM, dnes IPR Praha). Profesní zkušenosti s městským urbanismem má i ze zahraničí, několik let žila v Německu. Náš osobní rozhovor byl velmi dlouhý, a přesto jsme se v něm ani zdaleka nedotkli všech aspektů strategického rozvoje Prahy 6 a projektů s ním souvisejících. Kdo by chtěl získat detailnější informace o významných dopravních stavbách či o velkých rozvojových územích na Šestce, může strávit celé hodiny např. na internetových stránkách www.praha6.cz/strategicka-uzemi-stavby, nebo na  www.praha6.cz/uzemni_planovani. Následující text je proto výběrem z možných témat, s komentářem vzniklým ve volné debatě.

S jakými tramvajovými tratěmi je výhledově počítáno?
Tramvaje jsou velmi efektivním a ekologickým hromadným dopravním prostředkem a do Prahy  jednoznačně patří. Jejich rozvoj by měl dle mého názoru navázat a zkušenosti z jiných evropských měst
a měly by mít přirozené pokračování do příměstských oblastí jako např. německý S bahn. Prozatím je známa snaha vedení hlavního mesta o prodloužení tratě na sídliště Dědina a pak dále přes Dlouhou Míli až na letiště, další trať by měla vést do Suchdola a také na Strahov. Na poslední dvě tratě již běží projednávání změn územního plánu.
Vím, že obyvatelé sídliště Dědina protestovali, že jim trať zabere místa k parkování. To je vyřešené?
Parkovací dům, který má tato místa nahradit, je již vysoutěžený. Díky novele stavebního zákona by mohlo i pokročit a zrychlit stavební řízení. Podél Vlastiny ulice, kde je dnes nevzhledné parkoviště,
prověřujeme umístění jakýchsi polozapuštěných parkovacích bloků v terénu, které by formou ozelenění rozšířily obytný parter a zároveň sídliště zvukově odclonily. K tomu by se mohly přidat i nové prostory pro veřejnou vybavenost, které tam schází. 
Na Strahov by byla vedena tramvaj z Břevnova?
Ano. Měla by nahradit autobusy, které dnes jezdí ze Strahova na Vítězné náměstí a přispět tak nejen k jeho zklidnění, ale i k větší ochraně obyvatel zejména na třídě Milady Horákové, Patočkově či Svatovítské, ale i území Malovanky před vznikem imisí z motorové dopravy. Rovněž tramvaj do Suchdola by nahradila autobusy, které podstatně zatěžují jak Vítězné náměstí, tak území kolem třídy Jugoslávských partyzánů a Podbabská. 
Kde by tramvaje na Strahově končily?
Předpokládá se, že by to bylo někde v prostoru dnešní autobusové smyčky. Teprve se bude zpracovávat urbanistická studie, která bude podkladem pro změnu územního plánu pro velké rozvojové území
Strahova, a ta by to místo měla přesně definovat, stejně jako řešit toto území koncepčně jako celek. Dnes je to trochu jako horký brambor. Město neví, co se strahovským stadionem, víceméně jej nechce
a uzavřelo na jeho využití přes 200 nájemních smluv, bohužel, objekt postupně chátrá. Já si ale myslím, že by ho mělo chtít, že je tato stavba nejen světovým unikátem z éry funkcionalismu, ale také velmi strategické území. Rošického stadion v předešlých týdnech nabídla fotbalová federace městu k odprodeji, to ho ale také nechce. Praha 6 žádá magistrát, aby tato území opět odkoupila, dokud nebude celé území Strahova stabilizované a nebude jasné jeho využití. Město by mělo rozvojová území mít vždy pod kontrolou a ve svých rukách a až po jejich stabilizaci by mohlo dojít k prodeji jednotlivých částí s přesně danými funkcemi. V zahraničí v podobných případech většího nevyřešeného území město všechny pozemky skoupí, vyprojektuje a opět rozprodá s přesnými specifi kacemi…
…celý rozhovor na str. 6

Duben 2018




•   Čím žije Praha 6

•   Je důležité nacházet cestu přijatelnou

    pro všechny – rozhovor 

    s Evou Smutnou (II. část)

•   Převozníkův prám – Světový den vody 2018

•   Program divadel Semafor a S+H

•   Historické osobnosti v názvech ulic

    Prahy 6 – Hiršlova

•   Knihy v pohybu – Nejkrásnější české knihy

    roku 2017

•   Sedí a pozoruje beruško – V galerii začala

 výstava ROK PSA

•   Moje vzpomínky na Vokovice a Veleslavín